Informatika-munkaközösség

Munkaközösség-vezető: Kiss Sándor

Tagok:

Bakai Beáta

Bárdos Gábor

Hajdu Krisztián József

Rendszergazda: Varga István

Felszereltség:

  • 6 számítógépterem, termenként minimum 20 számítógéppel,
  • minden tanuló egyénileg dolgozik,
  • tanórán kívül a könyvtárban elhelyezett számítógépeket lehet használni,
  • minden teremben kivetítő, vászon,
  • táblát digitális táblává alakító készletek,
  • nyomtatók, szkennerek,
  • saját iskolai hálózat,

Célok és feladatok

Az informatika mindennapi életünk szerves részévé vált. Az információ érték, az egyén alapvető érdeke, hogy időben hozzájusson a munkájához és életének alakításához szükséges információkhoz, képes legyen azokat céljának megfelelően feldolgozni és alkalmazni. Az iskola feladata felkészíteni a tanulókat a megfelelő információszerzési, -feldolgozási, -tárolási és -átadási technikákra, valamint megismertetni velük az információkezelés jogi és etikai szabályait.

Fontosnak tartjuk a digitális kompetencia fejlesztését.

  • Legyen képes a diákunk a számítógép nyújtotta lehetőségek (pl. szövegszerkesztés, táblázatkezelés, prezentációkészítés) igényes, esztétikus, önálló alkalmazására a tanulásban és a mindennapi életben.
  • Nyitottságot és motiváltságot mutasson az IKT nyújtotta lehetőségek kihasználásában.
  • Gyakorlottan kapcsolódjon be az információ megosztásába, képes legyen részt venni az érdeklődési körének, választott szakterületének megfelelő, együttműködő hálózatokban.
  • Ismerje fel és használja is ki az IKT nyújtotta lehetőségeket a kreativitást és innovációt igénylő feladatok, problémák megoldásában saját szakterületéhez kapcsolódóan.
  • A tanulóban alakuljon ki az IKT alkalmazásához kapcsolódó helyes magatartás, fogadja el a kommunikáció és az információfelhasználás etikai elveit.
  • Ismerje az IKT interaktív használatához kapcsolódó veszélyeket, tudatosan törekedjen ezek mérséklésére.
  • Legyen tisztában a szerzői jogból és a szoftvertulajdonjogból a felhasználókra vonatkozó jogi elvekkel, vegye figyelembe ezeket a digitális tartalmak felhasználása során.

Az informatika területén pályázatokkal a géppark és a szoftverállomány bővítését elsődleges feladatunknak tekintjük.

A tanulók könyvtár- és dokumentumismereteinek fejlesztése valamennyi tanulási szakaszban jelen van.

Középiskolai szinten a digitális írástudás az elvárás. Az önálló ismeretszerzéshez, ismeretfeldolgozáshoz ezek a kompetenciák nélkülözhetetlenek. ECDL vizsgát tehetnek a diákok.